onsdag 11 februari 2009

Diverse tips nr. 7: Tre kryddor som du förmodligen inte har men som du borde skaffa


Det här är bland de bästa köpa-på-impuls-matfynden jag har gjort. Rekommenderas framför allt till de som brukar steka fisk, eftersom alla tre är ypperliga till de ändamålet. Att krydda såsen, eller soppan, eller skyn fungerar också bra. Jag har testat allt tre på kycklingfiléer också, men det var nog bara Forest Blend som riktigt gick hem hos mig där. Forest Blend och Seafood & Fish har ett annat bra användningsområde. Nämligen som krydda på mackor. Den som inte kryddar sina mackor, vare sig det är med eller utan pålägg, missar något.

Mums!

1 kommentar:

  1. Jag har alltför få kryddor hemma. Måste skärpa mig på den fronten...det här ser ut som ett bra tips :) (Och javisst skulle man kunna göra nyckelringar av svamparna, de blir nästan plastaktiga efter härdning i ugnen^^)

    SvaraRadera