söndag 14 juni 2009

Rhum Orange - Santa Teresa

Citrus i allmänhet och apelsin i synnerhet är ett genomgående smaktema i mitt liv. Nu har jag hittat den ultimata alkoholhaltiga drycken. Den är så god så jag känner knappt för att smaka en massa annat längre. Bättre än så här blir det nog inte.

Givetvis är jag lite för snabb nu. Jag har bara druckit ett litet snapsglass än så länge. Men smaken kändes bara så rätt.

I vilket fall: Rhum Orange är precis vad det låter som. Rom lagrat med apelsinskal. 40 % alkoholhalt (känns inte alls). Från Venezuela. Och den värsta delen: 323 kr för 500 ml. Inte helt billigt...

Jag inser att ingen direkt kommer rusa iväg och beställa den här flaskan på systemet. Men har ni vägarna förbi Linköping så får ni titta förbi så bjuder jag på ett glas! Det här är alldeles för gott för att avnjutas i ensamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar