fredag 23 januari 2009

Tips nr. 7: Fruktchips

För mer än ett år sedan hittade jag Svenska Lantchips ”Apple Snacks” i en butik och kunde inte motstå ett köp. Potatischips är något jag kan äta någon gång ibland, som i några gram om året. Och då måste det vara de där lättsaltade, hårda med brända kanter, naturchipsen. Nu ska väll de här äppelläckerheterna inte direkt kallas för chips, men i vilket fall… så löjligt gott! Hur mumsigt som helst!

Efter en sådan här upptäckt så ville jag såklart dela med mig. Om jag minns rätt så har jag fått fem personer att smaka det här. Och den bästa reaktionen var ”nä, inte så gott”. Vilka typer. Men jag envisas fortfarande med att rekommendera dem. Så leta reda på och köp (jag har förövrigt bara hittat dem i Hemköpsbutiker)!



Men härom dagen så hittade jag Svenska Lantchips nyaste påhitt (så nytt att det inte ens finns på deras hemsida): ”Ananas Krisp”. Det här var en smakupplevelse av den yttersta graden. Få saker som jag på rak arm kan komma på är godare än anans krisp. En smakextas!

(Kassörskan på Maxi: ”Så de här ananschipsen var goda?”
Jag: ”Ohhhhh, ja, absolut. Köp hem en påse och testa själv. Synd bara att de är så små…”
Kassörskan på Maxi: ”Ja, jag märker det.”)

1 kommentar:

  1. Låter som något som jag måste pröva! Tack för besöket förresten! Jag är själv faktsikt lite imponerad över att det blev så många böcker. Helt enkelt en bra läsmånad. Vi får väl se hur den här månaden blir, men jag har i alla fall läst 1½ bok, om inte annat. :)

    SvaraRadera