måndag 26 januari 2009

Äääännnntligen!


Vad är det där? Döda havsdjur av något slag? Pfft! Bland det första sakerna jag möttes av när jag kom tillbaka till Linköping var… litchi! Äntligen! Jag plockade givetvis på mig en hel drös. När jag sedan gick ner till det lokala Konsum och letar efter salladslök någon dag senare… vad ser jag? Mer litchi! Och billig! De var gömda i ett hörn, med en underlägsna jordgubben över sig. Pfft. Jag rensade stället på alla som såg mogna eller halvmogna ut. Hö. Hö. Hö.

Sen var jag såklart tvungen att göra likör på dem. Dels eftersom, uppenbarligen, jag gillar litchi. Men också får att jag faktiskt har smakat litchilikör och i dricka-likör-som-det-är-väg så är det underbart.

Nu ska jag bara vänta i… öh, två månader kanske.

1 kommentar:

  1. Litchi is wunderbar!
    =D

    Skulle inte våga ha den i likör dock, synd att riskera såna godbitar.

    SvaraRadera