lördag 13 december 2008

Jag har jobbig smak

De senaste två månaderna har jag gått in på Systembolaget och beställt fyra flaskor med smaksatt vodka/ kryddat brännvin, och en flaska med sprit gjort på frukt. Den senare fick jag inte beställa, eftersom den, på grund av (extremt?) begränsad tillgång, bara fick säljas i Stockholms och Uppsalas län. Taskigt, men jag kom över det ganska fort.

Det stör mig lite mer att apelsinvodkan jag var så nyfiken på var slut hos leverantören. Och att Absolut Mandrin också var slut. Vem kunde ana, liksom? Jag som trodde att Absolut hade en relativt stor produktion…

Så tre av fem saker får jag inte se röken av. Typiskt.

Trösten är att Absolut Ruby Red och Absolut Apeach (flaskorna jag fick…) är hur jävla goda som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar